Általános Szerződési Feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek – továbbiakban ÁSZF – tartalmazza a webáruházon keresztül történő értékesítés és vásárlás feltételeit, amelynek elfogadásával szerződés, jogviszony jön létre a vásárló és a webáruház üzemeltetője között.
A webáruházban történő vásárlás egyúttal az Általános Szerződési Feltételek elfogadását jelenti.

ADATOK

Tulajdonos, üzemeltető: Silkyway Art -Turoczki Márta EV
Székhely: 2142 Nagytarcsa, Cserfa u. 2.
Adószám: 67698259-1-33
Telefon: +36 20 929 1011
E-mail cím: silkywayart_kukac_gmail.com
Bankszámla szám: 11716008-21178412
Nyilvántartási szám: 50619940

A TERMÉKEKRŐL

Silkyway – selyem termékek, selyemsálak és kendők
A weboldalon található termékfotók különböző méretű selyemsálak és kendők képei. A sálak és kendők 100% selyemből készültek, a rajtuk látható minta mind egyedi tervezésű és festésű.
A termékekről készült képek saját célra történő felhasználása nem megengedett.
A termékeket minden esetben Silkyway felirattal látjuk el.
A termékek mellé minden esetben használati útmutatót mellékelünk, amely tartalmazza a tisztításra vonatkozó ismereteket, amelyek betartása feltételei a termékekre vonatkozó garanciának.
Egyéb kiegészítő termékek: díszdobozok, sálgyűrűk, stb.

A VÁSÁRLÁS MÓDJA

A webáruházban található termékek készletről rendelhetők, ami azt jelenti, hogy a megrendelést követő pár napon belül átvehetők személyesen, vagy kiszállítást követően. 

A VÁSÁRLÁS MENETE, MEGRENDELÉS

A webshop kínálatát áttekintve, megtekintő oldalra lépve, az adott termék leírása és adatai mellett a kosár funkció használatával történhet a kiválasztás. Ekkor aktívvá válik a weboldal fejlécében is aKosár funkció, így bármikor áttekinthető a Kosár tartalma.
A megfelelő termékek kiválasztását követően a Kosár gomb megnyomásával a Pénztár oldalra érkezik a Vásárló. A vásárlás az adatok megadásával, Küldés gomb megnyomásával véglegesíthető. A vásárláshoz regisztrációra nincsen szükség.  A vásárlás során a kötelező mezők kitöltése feltétele a vásárlási folyamat lezárásának. Adatok hiányában, vagy hibás adatok esetén a vásárlási folyamat lezárása ellenére meghiúsulhat a megrendelés.
A kosárba tett termékekre vonatkozóan az adásvételi szerződés a Silkyway Art (Turoczki Márta E. V.) és a vevő között a vevő által kitöltött megrendelésben meghatározott adatokkal és a jelen ÁSZF szerinti feltételekkel jön létre. A "Pénztár" oldalon a megrendelés véglegesítése előtt lehetőség van  a megrendelés ellenőrzésére, módosítására. 
A megrendelésről rendszerünk értesítést küld számunkra, valamint a Vevő által megadott e-mailcímre. Ez még nem minősül megrendelés visszaigazolásnak, csak a rendelés eélküldésének tényét rögzíti. A megrendelés végleges visszaigazolása e-mailen történik. A visszaigazolásban feltüntetjük a megrendeléssel kapcsolatos információkat, amelyek a megrendelés teljesítéséig rendelkezésre állnak ahhoz, hogy a vevő – telefonon, vagy e-mailen – nyomon kövesse a megrendelés állapotát.
Hibásan, vagy hiányosan kitöltött megrendelési adatlap esetén a megrendelését sem visszaigazolni, sem teljesíteni nem tudjuk. A megrendelés nem helyes kitöltéséből eredő kényelmetlenségekért, károkért felelősséget nem tudunk vállalni.
A megrendelt termékek értékesítésére vonatkozó szerződés a felek között akkor jön létre, amikor a Silkyway webáruház e-mailben tájékoztatja a Vevőt a teljesítésről. A teljesítés lehetséges módjai: személyes átvétel, postai, vagy csomagfutárral történő küldés.
 Amennyiben a megrendelést valamilyen elháríthatatlan ok miatt nem tudjuk a jelen ÁSZF szerinti feltételekkel teljesíteni, úgy erről, a megrendelés visszaigazolását követően a lehető leghamarabb e-mailben és telefonon értesítjük a Vevőt.
Amennyiben a vevő rossz szállítási címet ad meg a megrendelésben és így a kézbesítés lehetetlen, úgy a teljesítés elmaradásáért a Silkyway webáruház nem tartozik felelősséggel. Ebben az esetben a Silkyway webáruház a teljesítés meghiúsulásáról való értesülést követő 5 munkanapon belül e-mailben értesíti az érintett Vevőt a tényről, és felszólítja, hogy adja meg a helyes szállítási címet. Amennyiben a Vevő megadja a helyes címet és kéri az ismételt kézbesítést, úgy erre a következő feltételek teljesülése esetén van lehetőség: korábbi banki átutalás esetén, ha a Vevő a válaszlevéllel egyidejűleg átutalja az ismételt kézbesítés költségét.
Amennyiben 1., a Vevő a Silkyway felszólítására 5 munkanapon belül nem reagál, vagy 2., nem kéri az ismételt kézbesítést, 3., nem fizeti meg a fenti határidőben a szükséges összeget, úgy a szállítási költségek levonása után haladéktalanul, de legkésőbb a csomag visszaérkezését követő 30 napon belül visszaküldjük a már megfizetett vételárat a Vevő részére. Ez esetben a Silkyway webáruház nem tartozik további teljesítési kötelezettséggel a Vevő felé.
A megrendelés kizárólag elektronikus úton lehetséges, Interneten keresztül a Silkyway webcímén, e-mailen a silkywayart@gmail.com címre küldött levéllel, vagy telefonon. Ez utóbbi két esetben is visszaigazolás után válik élővé a megrendelés.
Jelen ÁSZF alapján megkötött szerződések nyelve: magyar.
A megrendeléseket a teljesítést követő 60 napig tároljuk az esetleges panaszok nyomon követhetősége végett. 60 nap elteltével a megrendeléseket és a bennük rögzített személyes adatokat archiváljuk. Erre nézve lásd még az Adatvédelem menüpontban foglaltakat.

TERMÉKEK ÁRA, VÁSÁRLÁS EGYÉB KÖLTSÉGEI

A kiválasztott termék, termékek, mellett feltüntetett ár, árak alanyi adómentesek, forintban értendők.
A termékek ára nem tartalmazza szállítási díjat. A szállítási díj magában foglalja a szállításhoz szükséges csomagolás-kezelés és szállítási költségeket. A szállítási díj Magyarországon belül a Magyar Posta Zrt. illetve a Fürgefutár.hu árai alapján kerül meghatározásra.
Egyéb, Európai országokból megrendelt terméket, a legkedvezőbb árat és feltételeket biztosító  nemzetközi szállítmányozó céggel küldjük, ennek kiválasztását is a Fürgefutár.hu oldalon végezzük. A Silkyway webáruház üzemetetője a postára adás határidejéért vállal felelősséget. A postára adást követően a Magyar Posta Zrt. illetve  a többi szállítmányozó a saját üzletszabályzata szerinti határidőn belül szállítja ki a küldeményt, ezért a küldő felelősséget nem tud vállalni.
Mindezek alapján a jelen ÁSZF hatálybalépését követően a küldemény méretétől és súlyától függően az alábbi szállítási díjak lehetségesek: (csomag tartalmától, díszdobozok mennyiségétől függően):
Belföldön, elsőbbséggel, ajánlott levélként: 800Ft – 1800Ft
Csomagfutárral Magyarország területén: 1800 – 3500Ft
Külföldre: egyedileg lekért kalkuláció alapján.

LEHETSÉGES FIZETÉSI MÓDOK

- Előre átutalás
- Személyes átvétel esetén készpénzben
Amennyiben banki előreutalás fizetési módot választott a Vevő, a megrendelt termékek árát a megrendelés visszaigazolását követő 3 munkanapon belül szükséges átutalni a megrendelés visszaigazolásában megadott bankszámla számra. Amennyiben ez nem teljesül, úgy a Silkyway webáruház szabadul az ajánlati kötöttség alól és nem köteles a megrendelés teljesítésére.
Az átutalásnak az alábbi bankszámlára kell megérkeznie: 11716008-21178412
Késedelmes fizetés esetén évi 10% késedelmi kamat kerül felszámításra.
A megrendelt termékek áráról és a szállítási költségről kiállított számlát a termékekkel együtt küldjük meg a Vevő részére.

SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

A készleten lévő termékre vonatkozó megrendelések szállítását 3-5 munkanapon belül biztosítjuk.
A személyes átvételre minden esetben telefonon történt egyeztetés után van lehetőség.
A megrendelt termékeket a termékek sértetlenségét megőrző csomagolásban, bélelt papírdobozban vagy párnás borítékban adjuk át a fuvarozónak kiszállításra.
Fontos, hogy a Vevő saját érdekében a csomag sértetlenségét minden esetben a kézbesítő jelenlétében ellenőrizze. Sérült csomag esetén vetessen fel jegyzőkönyvet, s ne vegye át a csomagot. Utólagos reklamációra, illetve az alább szabályozott elállásra a termék sérülése okán akkor van lehetősége a Vevőnek, ha a csomag fizikai sérüléséről szóló jegyzőkönyvet a reklamációval, illetve az elállásról szóló nyilatkozatával együtt részünkre bemutatja.
Az elállás jogának esetleges gyakorlásának megkönnyítése végett, szükséges, hogy a küldemény átvételének időpontjáról a kézbesítő készítsen igazolást, de legalább aláírással és dátummal igazolja (a küldemény csomagolásán, vagy az átvételi elismervény Vevőnél maradó példányán), a sérülés tényét. Amennyiben a Vevő élni kíván az elállási jogával, úgy az igazolás másolatát is mellékelni kell az elállási nyilatkozatához.

ELÁLLÁS JOGA

A csomagküldő internetes vállalatokra (interneten forgalmazókra) vonatkozó jogszabály értelmében a vásárlónak joga van az áru átvételét követő 14 munkanapon belül a vásárlástól indoklás nélkül elállni. A rendeléstől való elállást a vevőnek minél hamarabb jeleznie kell eladó felé telefonon, vagy e-mailben. A 14 munkanapos határidő a megrendelt termékek kézhezvételének napján kezdődik. Ebben az esetben az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatérítésre kerül a Vevő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeg. A Vevő az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles az átvett terméket visszaküldeni. Az áru visszajuttatásának költségeit a Vevő viseli. A vételár visszatérítése a termék visszajuttatása után lehetséges. Az árucikk csak az eredeti csomagolásban, az eredeti okmányokkal és számlával együtt szolgáltatható vissza. A termékeket csak bontatlan csomagolásban áll módunkban visszavenni. Amennyiben az árucikk sérült, vagy viseltes állapotban van, az eladó kérheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
A vásárlót nem illeti meg a vásárlástól való elállás joga (általános érvényű szabályok):
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Vevő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Vevő tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, és az elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási  jogát.

PANASZÜGYINTÉZÉS HELYE ÉS MÓDJA

Panasszal írásban az alábbi címekre küldött levélben vagy e-mailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg:
Levélben: Turoczki Márta 2143 Kistarcsa, Boróka út 29.
E-mailben: silkywayart@gmail.com
Telefonon: munkanapon 10-16 óra között, a +36 20 929 1011 számon
A panaszok kezeléséhez szükséges a kérdéses megrendelésben feltüntetett miden adat. 
A telefonon érkező panaszokat azonnal kivizsgáljuk és visszajelzést adunk, illetve lehetőség szerint orvosoljuk a azt. Ha a Vevő nem ért egyet a szóbeli panaszára kapott válasszal, írásban kell elküldenie részünkre a panaszát. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el.
Az írásbeli panaszokat 15 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy felügyeleti szervünkhöz fordulhat panaszával. Felügyeleti szerveink a következők:
megrendeléssel kapcsolatban (adatbeviteli hibák javításának lehetősége, visszaigazolás) az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság; 
jogszabály szerinti kötelező tájékoztatás, adatok kötelező közzétételének elmulasztása esetén az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság, illetve a Gazdasági versenyhivatala, amennyiben a mulasztás a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas (bővebb információt a www.gvh.hu weboldalon talál); 
elektronikus hirdetéssel kapcsolatos szabályok megsértése esetén a Nemzeti Hírközlési Hatóság (bővebb információt a www.nhh.hu weboldalon talál); 
a termék minőségét, a szavatossági jogok érvényesítését, a fogyasztók tájékoztatását és a panaszügyintézést az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi; 
az Általános Szerződési Feltételek tartalmának jogszerűségét az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi; 
A panaszokra vonatkozó levelezéseket 3 évig megőrizzük.
Minden, a jelen ÁSZF-ben nem szerepeltetett ügyben a hatályos PTK törvények, és jogszabályok irányadók.

ADATVÉDELEM